Kuģošana

10 dažādi un neparasti fakti par iepirkšanos

 

Iepirkšanās drudzis svētku sezonas laikā nes sev līdzi gan labās, gan sliktās ziņas. Piemēram, tādas labas ziņas, kurās piedāvājumi patērētājiem ir tiešām maciņam ļoti draudzīgi zemo izpārdošanas cenu dēļ. Un sliktās ziņas, ka teju visi iemīļotākie tirdzniecības centri ir pārpildīti ar pircējiem un visur pie kases sagaida stāvēšana garās rindās, lai tiktu pie kārotā pirkuma. Ar ko vēl mums saistās iepirkšanās un tradīcijas, kas nāk tai līdzi? Lai ar vieglu prātu uztvertu mūsdienu cilvēka patērētāja paradumus, esam apkopojušu savdabīgu sarakstu ar dažādiem neparastiem faktiem par iepirkšanos.

1. Patērētājs, kurš uz veikalu dodas ar pirkumu sarakstu un savus pirmos pirkumus veic saskaņā ar to, visticamāk, iegādāsies ar sarakstu nesaistītas preces mirkli vēlāk, lai atlīdzinātu sev par labo uzvedību.
2. Ir noskaidrots, ka vidēji pircējs, kurš iepērkas veikalos svētku sezonā Украина ar domu, ka iegādāsies dāvanas saviem radiem un draugiem, teju 90 eiro iztērēs paši uz sevi. Un vidēji katrs patērētājs uz tirdzniecības vietām dodas vismaz piecas reizes, lai sapirktu visu nepieciešamo dāvanām un svētku galdam.
3. Iepirkšanās pieredzi un to, cik daudz naudas klients iztērēs konkrētajā tirdzniecības vietā, ietekmē vairāki apstākļi, kas darbojas uz patērētāja zemapziņu un ko naski izmanto mūsdienu tirgotāji. Piemēram, ja pircējam būs patīkama mūzika, kas tiek atskaņota pie mazumtirgotāja, pircēji, visticamāk, labprāt uzturēsies šajā veikalā ilgāk, kā arī atgriezīsies tur kādā citā no iepirkšanās tūrēm. Turklāt, jo lēnāks ir mūzikas temps, jo lēnāk cilvēki staigā pa veikalu un jo vairāk viņi iztērē naudu pirkumiem. Ātrāks temps rosina pircējus kustēties ātrāk un pamest veikalu, tiklīdz skaņdarbs ir beidzies.
4. Mazumtirgotāji paļaujas uz vairākiem psiholoģiskiem faktoriem, lai piesaistītu patērētājus savam veikalam, piemēram, atspoguļojot interesantākās vai lētākās preces priekšplānā, piedāvājot dāvanas ar konkrētu pirkumu summu, izmantojot dažādus citus vizuālos trikus, un izplatot paziņojumus, ka izpārdošana drīz beigsies un ir pēdējais brīdis iepirkt visu par zemām cenām.
5. Pats pirmais iepirkumu grozs tirdzniecības vietā bija tāds kā saliekams krēsls ar grozu uz tā sēdekļa un riteņiem pie tā kājām.
6. Tieši tāpat kā kazino, arī iepirkšanās centri ir apzināti paredzēti, būvēti un iekārtoti tā, lai cilvēki tajos zaudētu laika sajūtu, maksimāli cenšoties izvairīties no pulksteņu lietošanas, kā arī telpas būvējot bez logiem uz ārpasauli, lai novērstu skatu aiz loga.
7. Saskaņā ar kādu sociālās ietekmes pētījumu, cilvēki, kas tikko iepirkušies kādā no luksusa preču veikaliem vai pat tikai stāv tiem blakus, ar vismazāko iespējamību palīdzēs līdzcilvēkiem, ja šāda nepieciešamība rastos viņu acu priekšā.
8. Mūsdienās tik populārā iepirkšanās tiešsaistē ne vienmēr un ne visos gadījumos ir zaļāka un videi draudzīgāka, kā šķiet lielākam vairumam pircēju. 2016. gada pētījumā Delavēras universitātes pētnieki secināja, ka tiešsaistes iepirkšanās un tam neatņemama sastāvdaļa – piegādes, daudz lielākā mērā ietekmē transporta nozari, nekā sabiedrība varētu aizdomāties.
9. Vissenākā sūdzība par klientu apkalpošanas lauciņā tika uzrakstīta uz māla ķīļveida plātnes Mezopotāmijā vairāk kā pirms 4000 gadiem. Tajā klients vārdā Nanni sūdzējās, ka esot saņēmis pirkumā sliktākus vara stieņus, kā viņam tika apsolīts.
10. Ķīnieši izgudroja papīra naudu, līdz tam brīdim populāri bija norēķināties tikai ar dažādu metālu monētām. Pirmsākumos uz papīra naudas tika drukāts arī brīdinājums, kurā teikts, ka visi naudas viltotāji tiks iznīcināti.

Par rakstu pateicamies kredit247.com.ua.